popmas.reismee.nl

Koh Samui

Zo... de reis naar Koh Samui was een pittige! Het was maar een boottocht van ruim 2 uur, maar de zee was zo ruig dat Nilas en ik flink ziek zijn geweest, samen met ongeveer de helft van de mensen op de boot. Pat werd vooral ziek van de kotsende mensen om zich heen, maar heeft het zelf gelukkig binnen kunnen houden, anders was het wel een erg lastige situatie geweest. Zo gauw ik na een kotssessie even op adem kwam ben in onder leiding van een bootjongen zwalkend naar buiten vertrokken, omdat het binnen een sauna was geworden (was een airco kapot), Nilas was in inmiddels in slaap gevallen bij Pat op schoot. Buiten schoof ik aan in de rij met lijkbleke mensen. Kreeg af en toe een flinke scheut zeewater over me heen (bijna weer waterschade aan telefoon), en kon alleen maar hopen snel aan land te zijn. Na een tussenstop op Koh Phangan zijn we met zijn drieën naar het bovendek verhuist, want binnen was het echt niet te doen. Gelukkig was het laatste stuk wat rustiger, alleen voor Nilas toch nog te heftig en gooide er alles nogmaals uit... Maar nu heel zijn kleren, incl die van Pat onder. Alles uitgedaan, een meneer die voor ons zat stond zijn handdoek af voor Nilas, super! Wij natuurlijk erg blij toen we eenmaal weer op het vaste land stonden, nog niet wetend dat we nog een uur in de taxi moesten naar ons hotel.... En dan ben ik ook nog zo gevoelig voor wagenziekte, zeker met een (nu helemaal) lege maag. Maar Nilas hield zich goed, ik maar een beetje mijn ogen dichtgedaan en medepassagier gewaarschuwd voor de lucht die we bij ons droegen, maar we hebben het weer overleefd ;-) Tot zover het kotsverhaal...

Ons eerste hotel op Koh Samui heeft een vrij groot zwembad dus lekker even wat baantjes kunnen trekken. Ook zitten we aan het strand waar we donderdag doorgebracht hebben, samen met Robert. Het was een bewolkte dag en de zee heel wild, dus lekker in het zand gespeeld en wat lopen geoefend, want meneer is nog niet helemaal over zijn 'losloopangst' heen.

Vrijdag zijn we even lekker op pad geweest, gewandeld naar het central festival (winkelcentrum). Deze ochtend scheen de zon wel en dan is het toch wel warm met Nilas achterop (en zonder ook). Helaas waren wij er natuurlijk veel te vroeg en bleken de winkels pas om 11u open, meesten mensen zitten daar voor het nachtleven en zijn uiteraard pas wat later op de been. Maar dat mag de pret niet drukken, dus hier maar even een kijkje nemen aan het strand. Lekker geschommeld en even in de schaduw gezeten en na een vervroegde lunch nog even het winkelcentrum in. We hebben hier even gekeken voor een camera, want we hebben weer de ongelofelijke pech dat onze camera er vorige week mee ophield. Weet niet wat het is, maar dit is al onze derde vakantie met kapotte camera. Het ergste van alles is dat we deze Canon (spiegelreflex) pas 2,5jaar hebben en vorig jaar op vakantie hetzelfde probleem hadden als nu. Hij is toen 2 keer opgestuurd geweest! Dus wij natuurlijk erg boos en Canon gemaild, maar tot op heden alleen een waardeloos antwoord; waarschijnlijk is u camera defect en zal deze opgestuurd moeten worden. Dus dat is fijn als je nog een reis van 5 weken voor de boeg hebt :-( Echt balen! Maar goed er is nu dus niks aan te doen en uiteindelijk 's avonds terug geweest naar dit winkelcentrum en een nieuwe, compacte camera, gekocht.

Omdat koh Samui ons goed bevalt en we hier goedkoop kunnen overnachten hebben we besloten nog 2 nachten langer te blijven. Wel vanmorgen vertrokken naar een ander plekje, iets noordelijker en direct aan het strand! Helaas was het vandaag geen mooie dag, hopelijk morgen beter zodat we hier aan het strand nog een dagje kunnen genieten. Daarom vandaag maar een massage ondergaan van een uur, voor omgerekend €7,50! Echt ongelofelijk, kom in ieder geval soepel thuis. Nilas begint inmiddels ook zijn meters te maken op het strand, hele strandwandeling 'los' gemaakt vandaag!

Maandag vertrekken we naar de westkust richting Krabi, dus see you in Krabi ;-)

Joris en Anke

Hopelijk komen er niet nog meer van dit soort boottochten aan! Enjoy! Kus voor Nilas!

Jaap en Ilse

Leuk die boottochtjes :) Penang vond ik trouwens leuker dan Kuala Lumpur. Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden.

Fieke

Wij hebben ongeveer dezelfde ervaring gehad tijdens onze boottocht van Koh Tao naar Koh Phangan...
Geniet nog even van de oostkust! x

Jesper

Balen van de camera:(! Maar gelukkig maakt Nilas vele meters;)! Have fun in Krabi

Mirjam

Zo eindelijk even bijgelezen en vooral ook gekeken en genoten van die serieuze ontdekkende blik van Nilas. Dat jullie genieten is te zien, we blijven jullie gewoon gezellig volgen en genieten zo allemaal toch een stukje mee ;-)

Ineke

Ik denk ik zal eens kijken hoe ze het maken. Leuk om te lezen. Toch knap van Nilas dat hij ondanks de tijdsverschillen steeds stipt om 6.30 wakker is.
Geniet er van. Maar dat gaat wel lukken zo te lezen.