popmas.reismee.nl

Koh Lanta en Koh Ngai

Halloa,

Tijd voor een updateje, want we hebben weer veel gezien en gedaan...

Koh Lanta was erg leuk, lekker rustig, niet echt toeristisch en fijne stranden. We hadden er een leuk huisje, leek net een soort van bungalowpark.

We hadden ook weer een lekker zwembadje en zaten dichtbij het strand. Voor Nilas hadden we in Krabi een emmertje met schepje gekocht, hiermee sjouwt hij nu de hele dag rond. Echt mooi om te zien hoe hij in die 3 weken al een echte beachboy is geworden. De eerste week was het allemaal een beetje wennen, het zand, de zee en de golven. Nu loopt (met de nadruk op loopt ;-) hij zelf naar de zee en kan uren in het zand spelen, echt geweldig!

Zondags hadden we op Koh Lanta een auto gehuurd, hiermee wilden we naar het National park, maar door een verkeerde afslag eerst maar even in Old town geweest. Hier was een kleine markt waar we ons wederom verbaasde over al het voedsel wat in de warme zon ligt... metname de rauwe stukken vlees waarbij iemand constant met een slagersmes heen en weer loopt te zwaaien om de vliegen tevergeefs op afstand te houden, lekker! Zak fruit gekocht voor die dag en weer ingestapt, nu wel naar het National Park!Dit was een erg mooi park met mooie natuur en 2 verschillende stranden / zeeën die aan elkaar grenzen. We zijn eerst naar de vuurtoren geklommen om te genieten van het mooie uitzicht. Een pittige klim, maar gelukkig niet al te ver. Daarna nog even op het strand gezeten, maar helaas zaten hier erg vervelende apen dus dat was niet echt fijn. Een wandeling door de natuur vonden we, vanwege de extreme hitte (ook nog eens rond het middaguur), niet echt verantwoord dus maar weer vertrokken. En dat bleek een goede keus, want we kwamen terecht in de Klong Jaak Bay, heel mooi met een leuke strandtent. Hier een hapje gegeten en even lekker gezwommen en poging tot een dutje gedaan. We hadden Nilas zijn slaaptentje meegenomen, maar dat werkte toch niet op het strand.... Jammer, maar was te proberen.Eind van de middag weer richting ons appartement gereden, nog een duik genomen en bij een lokaal straatrestaurantje wat gegeten.

Onze laatste dag op Koh Lanta maar weer eens genoten van een goede massage ;-) op het strand. Nog lekker op het strand en in het zwembad gespeeld, Nilas was helemaal in zijn hum. 's Avonds een keer lekker tex-mex gegeten aan het strand, waar Nilas zich goed vermaakte met een ander kindje. Was wel grappig om te zien want dat andere kindje was al wat ouder en zat constant te kletsen, maar wel in een andere taal...

Gisteren vertrokken naar Koh Ngai voor 3 nachten! Dit is even de luxe afsluiter van Thailand! Nadat we dit geboekt hadden lazen we pas dat hier geen pinautomaat zou zijn, geen winkel en geen dokter o.i.d. Dus echt wel even iets anders... We hebben hier een hutje op het strand, erg leuk! En eindelijk het heldere snorkelwater ;-) Heel mooi hier en een en al rust en met kind is dat helemaal prima... ook geen weg, auto's enz alleen strand, heel de dag op je blote voeten. Lekker eten op het strand en schelpjes zoeken met Nilas, is mooi om te zien hoe hij op zijn hurken gaat zitten om te zoeken. Af en toe zit er nog weleens wat tussen waar hij niks van moet hebben, of dan 'eng' is.

Ondertussen zitten we nog een beetje te bedenken waar we in Maleisië heen gaan. Sowieso een paar nachten Langkawi, maar dit blijkt nogal duur en naar Penang (en eindigen in ieder geval in Kuala Lumpur). Maar hebben op zich nog wel tijd voor een andere plek, dus ideeën zijn welkom!bDe boot naar Langkawi is zojuist geboekt, maarliefst 4 uur op de boot! Eigenlijk wilde we dat niet, maar een andere optie is er niet echt.... dus hopelijk is de zee rustig!

Weer een grappige uitspraak van Nilas, want al het 'groen' hier is 'boom'. Toen hij vd week de sla op mijn broodje zag, wees hij en zei 'boom'. Weer niet of hij ook zo leuk overkomt als dat het was, maar toch ;-)

Op naar Maleisië!!!

Jullie een fijne Sinterklaas, apart want dat krijgen we hier natuurlijk totaal niet mee. Hetzelfde geldt voor de kou, maar dat is niet zo erg :-))

Dikke kus van ons!

Marianne van Moll

Weer een heel leuk verhaal, Nilas zal hier weer moeten wennen, geen strand koud enz.
De helft zit er al weer op, geniet nog van jullie weken.
Een hele fijne vakantie .

gr uit Hapert Marianne en Theo

griet

alweer een geweldig reisverslag en mooie foto's. geniet van jullie strandhuis, dikke knuffel voor nilas. liefs mam

Marcel en José

Wat genieten we toch iedere keer weer van jullie belevenissen.
Je beschrijft het avontuur zo mooi en zo vol trots, heerlijk!
Kijken uit naar het volgende verhaal.
Geniet en pas goed op jezelf en op elkaar.

Dikke kus uit de P.G. straat

Marlous

Weer een leuk verhaal om te lezen. En weer mooie foto's. Het lijkt wel expeditie robinson waar jullie zijn. Lekker genieten hoor. Want hier is het nu echt koud aan het worden. Veel plezier in Maleisië!!

Groetjes.

Wil en Els Blox

Ha die vakantiegangers!!!
En wij maar werken..rapporten..ouderavonden..tuinhuis bouwen...Grapje!!! Heel leuk die verhalen van jullie.Water boot ,zon,strand ,zand..lekker eten ..en genieten van de natuur. Nilas zal in Nederland niet veel "boom" zien, want de winter is nu echt begonnen.
Sint is inderdaad in het land.Morgen surprise op school en of hij voor ons iets brengt ???....blijft een verrassing!!
Nog heel veel plezier en tot ziens in Eersel..in de buurt van Bels en de groeten van Wil en Els (rijmelarij)

Ingrid

Nou dat klinkt allemaal erg goed! Heerlijk die strand verhalen! Ik ben erg benieuwd naar Maleisië!! Veel succes op de boot! Hopelijk valt het mee! X