popmas.reismee.nl

Langkawi, Maleisië

Daar zijn we weer!
Nu met een iets minder rooskleurig verhaal....
Vrijdag vertrokken we vanuit Koh Ngai richting Maleisie (Langkawi) met de boot. Dit werd een langereisdag... Er werd ons verteld dat we maar 4 uur met de speedboot zouden moeten, maar helaas hadden we een stop van ruim 2 uur op koh Lipe, balen! Daarna moesten we de rest van de tocht (zo'n 1,5 uur) met de ferry. Uiteindelijk waren we pas om 20u in ons hotel....pff. In Maleisie is het wel weer een uurtje later dan in Thailand, dus 7 uur later dan in NL.
Op Koh Ngai was Nilas al wat verkouden geworden. Helaas zetten dit hier door en had hij zaterdag hoge koorts :-( Overdag leek het nog wel redelijk te gaan en zijn we 's middags op ons gemakje naar de Underwater World geweest want dit was maar een klein stukje lopen vanaf ons hotel. Dit vond hij wel erg leuk, vooral de 'Pinging' :-)
Na een 2e nacht van nauwelijks slapen, hoge koorts en veel pijn besloten we een wat luxer hotel te boeken op Langkawi. Zaten heel basic en gehorig, net wat te minimaal met zo'n ziek kind. Daarom voor 2 nachten een heel fijn plekje geboekt, wat verder van het centrum. Zondag niks gedaan, weer 40 graden koorts, maar gelukkig toen wel een goede nacht gemaakt, ook voor ons erg fijn, want waren ook helemaal op.
Maandag maar besloten hier nog een nacht bij te boeken en wel voor de zekerheid even naar de dokter gegaan. We dachten al dat het iets van een luchtweginfectie zou zijn, maar wilde wel even uitsluiten dat het geen longontsteking ofzo zou zijn, en we dadelijk 'nog verder van huis zouden zijn'. Hier leek het niet op, maar de arts schreef nog wel een antibiotica kuurtje voor. Hier hebben we nog even mee gewacht, omdat we al wel het idee kregen dat het op zijn retour zou zijn, en mijn ervaring ook wel is dat ze in het buitenland nogal snel wat voorschrijven.Vanmorgen had hij inderdaad geen koorts meer en weer praatjes genoeg, dus dat gaat weer de goede kant op! Dus het kuurtje houden we nog even achter de hand.
Besloten om vanmiddag nog even naar de cable car te gaan. Dit is een kabelbaan die naar het hoogste punt van Langkawi gaat, zo hebben we hier toch nog wat gezien ;-) Dit is een echte (cabine) skilift, door de Oosterijkers gemaakt, wel grappig om dat dan in Maleisiëte zien. Het was een mooi uitzicht, maar daar was dan eigenlijk ook wel alles mee gezegd. Was niet echt in verhouding met de prijs en de wachttijd, zeg maar....
Dus dit keer genoeg meegemaakt, maar op een minder leuke manier, daarom een wat korter verhaal...
Morgen vertrekken we naar Penang! Omdat we de boot inmiddels een beetje beu zijn en dit ook weer veel tijd kost, hebben we besloten morgen te vliegen. Dit is niet veel duurder in kosten, maar wel een stuk sneller in reistijd. We zitten hier heel dichtbij het vliegveld, dus dat is fijn!
Tot in Penang!!!
XXX

Opa

Nou dan nog 2 weekjes genieten en dan is het ook kang genoeg geweest (voor opa en oma tenminste ....).

Marianne v Moll

Dat is inderdaad minder, dat Nilas ziek geweest is,Gelukkig is hij weer beter, Geniet nog van de paar weekjes die jullie nog hebben. En voor het geval dit jullie laatste reisverhaal mocht zijn, wens ik jullie vast en goede reis naar Nederland, en vast hele fijne feestdagen.

gr Marianne en Theo

griet

jammer van die lange bootreis,maar jullie zijn echte bikkels.gelukkig is nilas weer beter.noemen jullie dat snotjes? zijn grote snottebellen.ondanks alles een mooi reisverhaal met geweldige foto's.geniet nog van de laatste weken.liefs mam

Ilse

Nou gelukkig is Nilas snel hersteld van die grote groene basterds!
Het beste remedie is dan ook een knuffel van opa en oma ;)
Zin om jullie snel weer te zien en dat we dan ook alle fotos kunnen bekijken!

tot snel!

Joris en Anke

Hopelijk is Nilas idd weer snel helemaal topfit en blijft hij dat ook! Ook wij kijken uit naar een live verslag (incl. Foto's) bij thuiskomst. Mochten de knuffels van opa en de oma's op zijn, zijn er nog genoeg ooms en tantes die de knuffelvoorraad aan willen vullen! Nog 2 weekjes!

Jesper

Stiekem ben ik toch wel aan het aftellen hoor! Maar zo te zien niet de enige hihi! Wil Nilas snel weer een knuffel geven en met hem voetballen;). Geniet nog van de laatste 2 weekjes en geen gekke dingen doen he;)?

Marcel en José

Zo, die hobbel hebben jullie ook weer gehad. Van het ene op het andere moment zijn die hummeltjes dood ziek, maar ze zijn ook in ene weer spring levend. Jammer, maar hoort bij het groter groeien.
Hopelijk kunnen jullie in Penang weer volop genieten. Enjoy!!!
Dikke kus uit de P.G. straat

Evert en Ine

Wat een mooie foto's weer !
Wat is Nilas weer veranderd in die weken geweldig .
We zagen gisteren de beroemde snottebellen !och och toch gelukkig is het weer aan de ber tere hand !
Geniet er nog maar van daar dan doen wij dat hier van de geweldig mooie fotoos

Eva

Gaan jullie ook nog naar de Cameron highlands? Hier is het vandaag niks als storm en regen (altijd leuk om te horen als je op vakantie bent, toch?) Have fun!