popmas.reismee.nl

Penang

Hallo!

10 december vertrokken we vanuit Lankawi naar Penang. De vlucht was echt niet noemenswaardig, net in de lucht werd alweer de daling ingezet. Bij aankomst waren onze rugzakken de eerste en een half uur later zaten we in ons hotel in Penang! Helaas werd dit het eerste hotel waar we niet eerder in konden checken. Wel balen, aangezien Nilas nog niet helemaal fit was en op dat moment ook onder de uitslag zat, waar we enigszins over aan het twijfelen waren of we er wel/niet iets mee moesten. Na research op internet, moesten toch wat tijd overbruggen, leek het het meeste op de 6e ziekte. Dus misschien had hij dat wel gehad, verklaart in ieder geval de uitslag, dus daar houden we het maar even op. Hij lijkt er geen last van te hebben en zolang het niet erger wordt kijken we het maar even aan.

Het hotel waar we nu zitten is iets te massaal en heeft geen balkon of terras. Oftewel, iets te snel geboekt, want daar hielden we eigenlijk altijd wel rekening mee, zodat we niet verplicht zijn ook op bed te liggen als Nilas slaapt. Maar goed, ieder nadeel heeft zijn voordeel dus we slapen maar wat extra :-) Zal wel weer wennen zijn thuis...

We zitten wel midden in Georgetown, negen hoog, wat een mooi uitzicht geeft over de stad en de enorme brug die dit eiland met het vasteland verbindt. Afgelopen donderdag zijn we Georgetown een beetje gaan verkennen, vooral Penang road zou erg leuk zijn qua shoppen. Helaas waren we weer eens te vroeg en is vrijwel alles (ook voor ontbijt) hier pas op zijn vroegst om 10u open, wat een feest! Na 10u nog in een groot winkelcentra geweest, maar er was niet veel te beleven. 's Middags maar even een duik genomen in het zwembad, het eerste zwembad waar het water echt ijskoud is. Nilas probeerde het dapper, maar zag toch ook af van dit zwembad, waardoor we aangewezen zijn op het bubbelbad erlangs. Hier gelukkig wel warm water, maar aan gezien meneer voort zelf zwemt!!! wel lastig tegen de stroming van de bubbels in. Maar ja, goede oefening!

Vrijdag zijn we met de bus, want dat is hier goed te doen en heel goedkoop, naar Penang hill geweest. Dit is de hoogste berg van Penang, 833 meter, waar je met een treintje naartoe gaat. Dit spoor is (schijnbaar) de stijlste van de wereld met een hellingsgraad van 30. Een leuke ervaring met op de top een mooi uitzicht. Omdat de bus goed beviel zijn we zaterdag een ochtend naar het strand geweest in Batu Feriggi, in het Noorden van Penang. Deze avond ook eens echt op zijn Maleis gegeten bij een foodcourt, dit is een (overdekte) ruimte waar verschillende eetstandjes staan met in het midden tafeltjes. Je kunt dan waar je wilt eten bestellen en dit wordt dan naar je tafeltje gebracht. Echt heel leuk en lekker, want zo kun je ook makkelijk verschillende dingen proberen en er staat een lekker muziekje op. Nilas begint nu eindelijk pas echt goed te eten en genoot hier van de loempia's, kipsate en naanbrood.

Zondag even een ochtend rustig aan gedaan, op zoek naar een ontbijt, wat hier niet meevalt. We boeken ook geregeld ontbijt bij het hotel, maar hier niet gedaan omdat we midden in de stad zitten, meestal is er genoeg in de omgeving om te eten, maar hier dus niet echt. Of je moet met warm eten ontbijten, maar dat is niet echt aan ons besteed. Dus een broodje kaas (hier alleen cheddarkaas) gaat er straks in Nederland wel weer in!

We hebben besloten de laatste 3 nachten voordat we naar Kuala Lumpur gaan nog in Penang aan de kust te verblijven, hier zijn we vandaag aangekomen, met de bus! Erg mooi hotel en een lekkere grote kamer. Helaas was het vandaag erg slecht weer (natuurlijk niet in vergelijking met NL), hopelijk morgen wat beter zodat we lekker kunnen zwemmen en nog een zandkasteel kunnen bouwen!

Volgens de berichten uit NL is iedereen behoorlijk in de kerstsfeer aan het komen. Hier is het natuurlijk een beetje raar in de warmte, maar er is genoeg kerstversiering te vinden! Nilas vindt het allemaal prachtig. Thuis waren we eigenlijk niet van plan een kerstboom te zetten, omdat het zo kort is... Maar lieve papa heeft er al voor gezorgd dat er een klaarstaat bij thuiskomst, dat is leuk!!! In Maleisie is het nu 'grote' vakantie en dat is ook te merken, de hotels zitten helemaal vol!

We wilde eigenlijk vanuit hier met de nachttrein naar Kuala Lumpur, maar deze vertrekt pas tegen middernacht. We vinden het te onhandig om Nilas dan zolang op te houden, want je bent dan al 's ochtends je hotel uit, terwijl we voor hetzelfde geld er in een uurtje vliegen zijn. Dus over een paar dagen naar Kuala Lumpur, onze eindbestemming, gaat nu wel erg snel...

Veel liefs van ons!

Ilse

Goed te lezen dat jullie de zwembaden en het bouwen van zandkastelen nog niet beu zijn!
Hier is iedereen goed verkouden en grieperig dus tegen die tijd dat jullie terug zijn zullen ze wel weer beter zijn! En dan gezellig met de family kerst vieren!

Liefs Jaap en Ilse!

Marcel en José

Geniet van jullie laatste week in Kuala Lumpur!
Dat zal dan ook wel het laatste reisverslag opleveren.
We hebben er erg van genoten.
Wij wensen jullie alvast een goede terugvlucht.
Enjoy and kisses from the P.G. street

griet

de sate en het maleise eten gaan er wel in .eigenwijs ,dit doe ik zelf wel. dat wordt afkikken van strand en zandkastelen bouwen .leuk reisverslag en foto's.geniet ernog van.

Evert en Ine

Er is maar een woord voor !Geweldig!

Marlous

Geniet nog van jullie laatste dagen van jullie reis!!!