popmas.reismee.nl

Kuala Lumpur

Last week....

Onze laatste paar dagen op Penang waren helaas nogal regenachtig. Ze zeggen dat het hier meestal maar een bui is, maar nu was het dus dagenlang regen. Dus daarvoor hadden we niet meer naar de kust gehoeven, maar ja wel leuk nog even een ander plekje. Door het slechte weer hadden we er één dag voor gekozen om naar adventure zone te gaan, hier heeft Nilas heerlijk gespeeld in een soort van kleine hooiberg (ballenbak en klim/glijbanen speeltuin). En verder maar wat winkelcentra langs...

Donderdag vertrokken we naar Kuala Lumpur, ook weer een korte vlucht wat allemaal prima verliep. Het hotel hier hadden we al van tevoren geboekt, zodat we in ieder geval wisten dat we op een fijn plekje zouden eindigen. Nou, dat is het zeker! Het hotel is geweldig, met de Twin Towers om de hoek en het zwembad kijkt uit op de KL toren! We vinden dit echt een overweldigende stad, met zijn vele torenhoge gebouwen en elke paar meter wel een mannetje die de straat 'bewaakt'.

Vrijdag zijn we naar het KLCC Aquaria geweest, een veelbelovend aquarium met een 90 meter lange tunnel die je de mogelijkheid bied om tropische en zeldzame vissen van dichtbij te bekijken. Nou, dat was dan ook wel ongeveer het enige... Voor Nilas natuurlijk kei leuk, maar het was niet veel meer dan wat we in Langkawi al gezien hadden, alleen betaalde je hier dan weer het dubbele. We hebben er ook voor gekozen niet omhoog te gaan in de Twin Towers, we vinden dat dit zo overdreven wordt uitgebuit. Dat heb je natuurlijk met veel dingen, maar 40 euro pp voor een georganiseerd tripje van een uurtje (incl. promofilmpje) in de torens, of er tegenover in een hotel gratis op de 33e verdieping een geweldig uitzicht op de torens en het bijbehorend park... Dus wij kozen voor het laatste ;-)

Het KLCC (is trouwens Kuala Lumpur City Centre) park, ligt aan de voet van de Twin Towers en je hebt er een grote speeltuin voor kinderen en een vrij toegankelijk zwembad! Hier zijn we zaterdag naartoe geweest en 's middags naar Bukit Bintang, het 'toeristische schoppingcentrum'. Helaas kreeg Nilas, net daar aangekomen, diarree en hadden we alleen een extra zwemluier mee. Luiers vinden daar viel niet mee, alleen een (super)groot verpakking. Aangezien het toch al doorgelekt was maar weer terug naar het hotel, morgen nieuwe poging. In de avond nog even naar de mooie verlichting van de Twin Towers gaan kijken, hier was nu ook de grote kerstboom verlicht en de fonteinen, wel de moeite waard!

Vanochtend even gezwommen bij het hotel, dit hadden we nog niet gedaan. Maar het water is best kous en helaas hier ook geen zon, dus iets minder aantrekkelijk. Vanmiddag nog maar even shoppen voor de kerst... en dan ons laatste nachtje :-( Morgen beloofd een lange dag te worden omdat we om 12u uit moeten checken (langer in de kamer was geen optie vanwege de hoge kosten), maar onze vlucht pas 12 uur later is. Dinsdagochtend zijn we dan weer op Nederlandse bodem!

Conclusie van onze reis:

Wat een geweldige ervaring! Pat en ik voelen ons bevoorrecht dat we deze reis mee hebben mogen maken, maar vooral ook dat we er zo van hebben mogen genieten! Op de zieke dagen van onze jongen na, is alles super gegaan en hebben we weinig vervelende dingen meegemaakt. Thailand was een uiterst prettig land om te bereizen, met overwegend fijne mensen en voor ieder wat wils. Maleisië ervaarde wij als iets minder vriendelijk in vergelijking met Thailand, niet dat de mensen onaardig waren, maar wel grotere verschillen. Ook lijken de verschillende culturen er diverser. Penang viel ons wat tegen, maar Kuala Lumpur overtreft onze verwachtingen en is een mooie afsluiter (ook het hotel speelt hier een rol in ;-)

Het reizen als gezin is even wat anders, maar zeker niet minder leuk. Met kind is het wat moeilijker in te schatten wat je ervan kan verwachten, maar wij hadden eigenlijk geen verwachtingen, dus kon het ook niet tegen vallen. Nilas is tot nu toe niet altijd de makkelijkste geweest en daar stel je je ook (voor zover dat gaat) op in. Maar het reizen op zich vond hij allemaal wel prima en zo niet konden we vaak ook goed met hem praten, uitleggen hoe/wat. En dat is natuurlijk het voordeel van deze leeftijd, ze begrijpen al veel en je kunt ze beter vermaken met speelgoed en spelletjes. We hebben Nilas in die 6 weken weer een flinke stap zien maken en wat daar zo mooi aan is, is dat we dat zo intens samen hebben kunnen beleven. Natuurlijk hebben we ook dagen gehad waarop hij flink zijn grenzen aan het opzoeken was, en we vanwege zijn gegil weleens ergens opgestapt zijn. Maar het overgrote deel heeft hij zich prima gedragen, en met name de laatste week, dus dat is fijn afsluiten.

Kortom, een verrijking van ons leven om deze reis gemaakt te hebben! Ik weet ook zeker dat Nilas er op en top van genoten heeft. Ik vind het geweldig dat we dit gewoon durven te doen en onze dromen waar maken!

Iedereen bedankt voor het lezen van onze blog en de leuke reacties! Allemaal een hele fijne kerst en een geweldig 2015, waarin dromen mogen uitkomen :-)))

C'est la vie!

Dikke kus van ons!

Opa Walik

Prachtig afsluitend verhaal en alvast een hele goede terugreis. Tot dinsdagochtend vroeg.

Joris en Anke

Fijn om te lezen dat alles wederom goed gegaan is en dat jullie avontuur goed bevallen is. Voor jullie jammer dat het er nu (bijna) op zit, maar voor ons is het heel fijn dat jullie over 48 uur weer thuis zijn.
Fijne terug reis en tot snel!

Gooke

Wat een mooie conclusie! Jullie kunnen zeker trots zijn dat jullie dit avontuur in gegaan zijn! Klinkt geweldig en wat een ervaring! Goeie terugreis!!!

Eva

Geweldige foto's! Goeie terugreis, hoop voor jullie dat het net zo goed gaat als de heenreis!

Marcel en José

Lieve Pat, El en Nilas,

Wij hebben heel erg genoten van de prachtige reisverslagen die met veel flair en bevlogenheid geschreven zijn.
Wat een geweldige verrijking voor jullie als jong gezin, koester het in jullie hart!
Bon voyage!!!

Jesper

Mooi verhaal Zussie en Pat;). Geniet nog van de laatste dag(en) en een goede terugreis! Eindelijk na 6 weken kan ik dinsdag Nilas een knuffel geven!

Groetjes

Fieke

Wat een mooi afsluitend verhaal! Heb ervan genoten om op deze manier een beetje met jullie "mee te reizen". Kijk ernaar uit om alle verhalen en foto's live te horen en zien... Goede terugreis en tot snel in 2015! xx

griet

wat een geweldig reisverhaal en fantastische foto's van jullie vakantie.fijn dat jullie dit met zijn drieën als gezin konden doen.goede vliegreis terug naar huis.kan niet wachten om jullie tweede kerstdag te zien. veel liefs ,dikke knuffel mam ( oma)

Hugo en Sabine

Beste Patrick en Elke,

Wij zijn momenteel een backpack vakantie aan het plannen naar Maleisië en Thailand. Het is de eerste keer dat we gaan reizen met onze dochter (de 28e December is ze 1 jaar oud geworden). Bij het zoeken naar reisverslagen kwamen wij op jullie site!

Het ziet eruit alsof jullie een top tijd hebben gehad! Daarom vroegen wij ons af of jullie ons wat ervaringen willen delen / tips willen geven.

Je kan ons bereiken via onze email adressen op:
www.leavetheworldbehindyou.nl

groeten, Hugo en Sabien