popmas.reismee.nl

Fort Lauderdale

Hallo!

Daar zijn we weer, nu vanuit Fort Lauderdale!

25 oktober waren we al op tijd vertrokken uit Orlando (Kissimmee). Het was een prima tripje naar de oostkust, waar we bij Palm Beach even zijn gestopt om te lunchen aaaan het strand. Het verkeer is hier overigens heel rustig en gemoedelijk, hadden wij helemaal niet verwacht. Rond 15u arriveerde we in 'The Blue House', ons verblijf voor 4 dagen. Een erg leuk, knus huisje, van alle gemakken voorzien.

26 oktober zou het een zonnig dagje worden, daarom besloten om naar Hollywood Beach te gaan. Een mooi zandstrand, waar de jongens lekker hebben kunnen spelen. Wat later op de middag terug gereden om de bbq even uit te proberen :-) Was een fijn dagje, echt vakantie!

Vrijdag 27 oktober zijn we een rivertour gaan maken. Fort Lauderdale wordt ook wel het Venetië van Florida genoemd, vanwege de vele waterwegen die door de stad lopen en vaak in verbinding staan met de Atlantische oceaan. Met deze tour kwamen we langs de vele fraaie optrekjes van bekende mensen en miljonairs die hier een huisje hebben. Ze zijn er eigenlijk nooit, maar is natuurlijk leuk voor de kerstdagen. Later in de middag zijn we nog even naar Fort Lauderdale beach geweest, want Nilas kan geen genoeg krijgen van het strand. Maar goed ook want vandaag (28e) is het bijna heel de dag regen. We zijn daarom vanmorgen maar even naar de wasserette geweest, ook leuk om dat typisch Amerikaans eens mee te maken. Daarna doorgereden naar de Sawgrass Mills, de grootste shoppingmall van Florida!

Dit was inderdaad enorm! Allemaal een nieuwe trui gekocht bij GAP en Pat een nieuwe zonnebril, toen werd het onwijs druk en waren we er wel weer klaar mee. In ons huisje vandaag maar even aardappels, vlees, groente gekookt, paste wel bij het weer (wij dachten dat het hier overwegend even een flinke bui zou zijn, maar vandaag is het dus non-stop regen) en dat ging er bij iedereen goed in. Alles wat gezond is is veel duurder dan de ongezonde dingen, je betaald bijvoorbeeld meer voor een watertje dan voor een cola. Ook in de supermarkt is gewoon brood en groente behoorlijk aan de prijs. Al is dat wel met meer dingen... zoals de standaard fooi die wordt gerekend.

Al met al zijn we nu wel echt op vakantie, het duurde een paar dagen voordat iedereen goed (door)sliep, maar dat gaat nu ook goed, fijn! Twee heerlijke stranddagen gehad en nu zitten we in de hele harde regen buiten op ons overdekt terrasje, met de kaarsjes aan, meer een camping gevoel :-)

Morgen gaan we verder richting het zuiden, naar de Keys. Door Irma was ons eerder geboekte hotel op Marathon (halverwege de Keys) te erg beschadigd en voorlopig gesloten. We hebben nu een hotel op Key Largo, zeg maar het eerste eiland van de Keys. We hadden gehoopt hier weer eens te duiken, want de laatste keer is alweer in Thailand geweest. Als het zolang is geleden moet je altijd een refreshduik doen, alleen hier is dat meteen een hele cursus met een aardig kostenplaatje. Dus dat gaan we niet doen, te veel tijd en te veel geld, is het ons niet waard. We zijn maar 3 nachten daar, hebben een niet heel goedkoop hotel, dus denk dat dat wel de moeite waard is :-) We zitten nog wel te twijfelen of we wel/niet helemaal naar Key West gaan rijden. Aan de ene kant zijn we er nu dichtbij, aan de andere kant is het de vraag of het echt de moeite waard is en het is wel een lange rit. Dus dat gaan we nog even bedenken.... iemand tips? ;-) Jullie horen het over een paar dagen wel weer!

Liefs van ons!

Ps. De foto's van onze camera kunnen we (nog) niet op de IPad zetten. Dus alle foto's op deze website zijn van onze telefoons. Dus we missen soms wat leuke kiekjes, maar er zijn er gelukkig ook genoeg van de telefoons...

marianne v moll

Jullie hebben al heel wat gezien na een weekje, het is er wel prachtig. Geniet nog van jullie vakantie. Hier in Nederland is het nu echt herfst.
gr van ons
Marianne

griet

na regen komt zonneschijn,fijn da jullie zo genieten.

Robert

Fijn dat de jongens nu doorslapen :) geniet ze! XX

Ingrid

Dat klinkt idd als vakantie! Heerlijk! Dat kleine glaasje sangria ziet er ook smakelijk uit?. Lekker genieten Daar!

Marcel en José

Hoi Popmas, heerlijk om jullie weer te volgen. Prachtige plaatjes tot dusver. Geniet van deze reis met jullie kereltjes. Wij bewaken jullie fort wel in de PGstraat. ?