popmas.reismee.nl

Key Largo (Tavernier)

Daar zijn we weer!

29 oktoberop tijd vertrokken vanuit Fort Lauderdale. Het was niet ver naar ons verblijf op de Keys, daarom besloten om eerst langs 'John Pennekamp Coral Reef State Park' te gaan. Dit was nog grotendeels (vooral de excursies e.d.) gesloten vanwege Irma. Gelukkig konden we wel gewoon naar het strand. Hier even lekker gezeten en toen doorgereden naar ons hotel. Hier konden we al iets eerder naar onze kamer, nog even lekker gezwommen en genoten van de gave leguanen en hagedissen die hier rond lopen. Er was die dag een hele harde wind dat maakte het wat onaangenaam, zeker wat later op de middag. Dus maar even binnen gegeten en gebleven, het was te koud om buiten te zitten.

30 oktober zijn we na het ontbijt vertrokken richting Key West, we hielden nog even open of wel/niet helemaal naar 'het einde' zouden rijden, beetje afhankelijk van wat we tegen zouden komen. Eerst gestopt bij Robbie's marina, hier kun je voor een paar dollar een emmer vis kopen om de Tarpons (grote vissen) te voeren. Aangezien Nilas al de hele week wil vissen, komt dit in ieder geval in de buurt. Het was echt heel leuk en Nilas en Brent waren super stoer door meteen de vis uit te emmer te halen en aan de Tarpons te voeren! Ook de grote pelikanen die langs je af liepen deden ze niks. Leuke ervaring daar!
(De meeste foto's hiervan staan op de camera dus kan ik nog niet op de site zetten).

Daarna doorgereden naar Marathon, hoe verder naar het zuiden hoe meer we het geweld van Irma tegen kwamen. Veel kapotte huizen en ontzettend veel puin, van koelkasten tot matrassen, langs de kant van de weg. Dit maakte de route wel een beetje triest... We hebben nog even getwijfeld om langs het schildpadden ziekenhuis te gaan. Maar dit was zo overdreven commercieel en kon je alleen maar voor heel veel geld deelnemen aan een 1,5 uur durende rondleiding (beetje lang, vooral voor Brent). Een kijkje nemen was leuk, maar hier hadden we geen zin in.
Toen maar verder gereden over de Seven Mile Bridge , deze brug is een verbinding over een kanaal dat de Golf van Mexico met de Staat Florida verbindt. Het is een van de vele bruggen van de snelweg US 1, deze snelweg wordt in de Keys de Overseas Highway genoemd. Het leuke van de Seven Mile Bridge is ook dat de oude brug er nog langs ligt.

Aan het eind van deze brug heb je het Bahia Honda state park, hier wilde we graag heen omdat het het mooiste strand van de Keys is en leuk voor kinderen. Helaas was deze dicht vanwege Irma, erg jammer! Omdat we toen nog maar zo'n 45 min rijden van Key West af waren, besloten om toch maar even door te rijden. Daar zijn we naar een leuk zandstrand geweest (Nilas wil het liefst alleen maar naar het strand) en later nog even de stad in geweest voor de beroemde Key Lime Pie (typische taart van hier) en even een drankje en de jongens een ijsje ($5 voor een bolletje :-0) gedaan.

Toen heel het eind (zo'n 2 uur) weer terug gereden. Kwamen toen net voor achten weer bij het hotel aan, waar zojuist het kampvuur met s'mores ( marshmallows in het vuur en daarna op een koekje met een stukje chocolade) begon. Leuk om dit nog even mee te pikken. Leuke dag, veel gezien!

31 oktober, Halloween, wat hier natuurlijk flink gevierd wordt. 's Ochtends vroeg stond er al een emmertje snoep klaar... Veel huizen e.d. zijn flink aangekleed. Vandaag een rustig dagje, lekker gezwommen en gekanood met Nilas. Brent weer eens een goed middagdutje gedaan, want dat komt er nu vaak niet van (slaapt gelukkig wel geregeld in de auto).
Vandaag was het weer een wat warmere dag waarbij het nu ook nog lekker is en we nog even buiten kunnen zitten. Morgen rijden we richting Miami, waarbij we in ieder geval een bezoekje willen brengen aan de Everglades en Miami beach. Tot dan!

Kus van ons!

Ps. Nilas spreekt al wat woordjes Engels en Brent is gefascineerd door de maan!

marianne v moll

Ziet er allemaal weer geweldig uit, wat een ervaring voor Nilas en Brent. Geniet nog van de weekjes, deze zijn weer zo voorbij.
gr van ons

Jesper

Nilas zal zeker al het woord "beer" kennen voor papa;)?

Joris

Ja welk woordje Engels kent Nilas al? Geniet ervan!!