popmas.reismee.nl

Cape Coral

Hoihoi,

5 november stonden we ‘s ochtends op en klopte er iets niet met de tijd. Op de wekker van het hotel was het 7u, maar onze horloges en telefoons zeiden 6u. Het duurde even, zo’n anderhalve dag, voordat we zeker wisten hoe laat het was... overal stond de tijd anders en wij wisten ook niet dat hier de klok verzet zou worden. Maar goed, dus lekker op tijd aangereden richting de Westkust, waarbij we er voor gekozen hadden een tussenstop te maken in Naples. Dit bleek een goede keuze! Het was een leuke plaats om doorheen te rijden en het strand had een pier van zo’n 30 meter (alleen was door Irma de 2e helft dicht). Hier hebben we dolfijnen gezien, heel dichtbij! Ook waren ze hier volop aan het vissen, wat Nilas reuze interessant vindt! Er was ook een Nederlandse man die daar ieder jaar komt vissen en Nilas (en later ook Brent) mochten wel een handje meehelpen. En allebei ook niet bang om de visjes vast te pakken, daar staan we toch zo van te kijken, wat die 2 hier allemaal durven!

Dus weer een leuke ervaring rijker! Hierdoor wat langer blijven hangen en waren we pas laat in de middag in onze villa gearriveerd. Dit is wel een heel groot, fijn huis met alles erop en eraan. 6 november wilde de jongens dan ook niets liever dan heel de dag thuis blijven en lekker in hun eigen zwembad zwemmen, prima!

Dinsdag 7 november zijn we een dagje naar Sanibel geweest. Dit is een eiland hier voor de kust. Het staat bekend als een fietseiland, daarom lekker een halve dag fietsen gehuurd. Het was fijn om zo’n stuk (kleine 20 km) te fietsen, maar in de felle zon en 30 graden was het toch wel pittig. We zijn naar het JN Ding Darling Wildlife Refuge gefietst, een national park waar weleens wat te zien is... Daar zagen we een grote alligator, heel gaaf, al is dat voor de local hier niet meer zo interessant :-o. Toen we bijna teug waren viel er pal langs onze (Nilas en ik) fiets een slang uit de boom.... dat was even schrikken! Na de fietstocht nog naar Bowman’s beach gereden, een mooi strand met helder water en veel schelpen. Nilas wilde heel graag een keer de zonsondergang zien, daar was dit een goede plek voor. En omdat de klok verzet is, gaat de zon nu rond 17.45u onder, dus dan is dat nog wel leuk. Op de terugweg beide (weer) knock-out in de auto ;-)

Vandaag de dag rustig begonnen, met wat zwemmen en het zoeken naar de autosleutel. Deze zijn we al sinds vanmorgen kwijt en tot op heden nog niet gevonden. Gelukkig hebben we een reservesleutel, maar denk dat het veel centjes gaat kosten als we die niet meer gaan vinden :-( Het kan niet anders dan dat hij in de buurt is... wordt vervolgd! Later vandaag nog even naar de Cape Coral Yacht Club gereden. Hier lekker bij The Boathouse gegeten, heerlijk met de voetjes in het zand!!!

Morgen verlaten we onze villa en rijden we doornaar het Noord-Westen, alweer ons voorlaatste verblijf. Met hopelijk wat minder zandvlooien, want daar heb ik op het moment behoorlijk last van. Gelukkig de rest (nog) niet.

Zoals je op de foto’s kunt zien zijn de jongens allebei flink aan het duiken. Bij Brent wil er nog wel wat water in zijn bril komen, maar hij vertikt het om hem af te zetten. Nilas doet hier de vlinderslag, zwemt zonder vleugels de borstcrawl en zwemt steeds dieper onder water! Hij wil het liefst helemaal geen vleugeltjes meer aan, maar dat zal nog even moeten :-)

Dikke kus!

marianne v moll

Te hopen dat je de sleutel vind , anders word het overwerken in Nederland.
Zal voor je duimen.
gr van ons uit Hapert

griet

een speurtocht naar de sleutel,wie gaat hem vinden! een mooi reisverslag en fantastische foto's.nog veel plezier. dikke knuffel voor jullie allemaal.

Marlous

Wat een leuke verhalen allemaal. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien!! Nog veel plezier.
Groetjes?