popmas.reismee.nl

Van Bangkok naar Koh Tao

Sawasdee crub,

Onze 2e dag in Bangkok begon goed, we hadden goed geslapen! Nilas moest uit een zware coma ontwaken omdat er een fietstocht te wachten stond. Het was wel even schrikken toen ik de badkamerdeur open deed want daar zat een kakkerlak van zo'n 10 cm lang op de kraan, was even vergeten dat we die hier weer tegen zouden komen...

Fietstocht was leuk, op deze manier toch wat gezien van Bangkok. Nilas vond het ook erg leuk, al viel hij wel 2 keer in slaap, hij moet nog een beetje bijtanken. Vooral met de boot de rivier over vond hij uiterst interessant. Verder verbaasde wij ons met name over al het (verse) eten wat overal in die hitte buiten staat en de enorme bergen auto onderdelen. In ieder geval een overvolle stad waar geen vierkante meter onbenut blijft.

Moet wel zeggen dat we niet hadden gedacht ons hier zo veilig te voelen, maar dat valt echt mee. Ook qua aandringen, bedelen enz. Hebben natuurlijk niet heel veel gezien/gedaan maar valt ons alles mee. Alleen de interesse in Nilas is wel enorm! Op zich leuk en prima, maar ze raken hem ook graag (ongevraagd) aan en pakken hem op, dat is soms wat minder. Maar even onze weg in zien te vinden...

Na het middagdutje maar weer even lekker gaan zwemmen en nog even een rondje in de stad gelopen, waar Nilas zijn eerste happymeal heeft gescoord! Daarna op tijd naar bed om een goede nacht te maken, want morgen is het weer vroeg dag, op naar Koh Tao!

13-11-2014

Vanochtend weer vroeg (6u) opgestaan voor onze vlucht naar Koh Samui, dit ging allemaal erg soepel en fijn! Aangekomen op Samui, onze bagage opgehaald en met het minibusje naar de haven, daar de boot gepakt richting Koh Tao. Het was een behoorlijk reis, voor Nilas lastig om te slapen, maar ging allemaal prima. Kwamen rond 15u aan op Koh Tao en na even wachten konden we toen in onze kamer bij Guesthouse The Famous House. Robert kwam ons verwelkomen en, na enigszins geïnstalleerd te zijn, even verkoeling gezocht in ons zwembadje. 's Avonds pad thai en masaman curry gegeten en daarna op ons terras lekker geborreld met Robert en Jay.

14-11-14

Vannacht wat minder geslapen, omdat er aardig wat lawaai is en we dicht tegen de weg aan slapen, dus dat is even wennen. Nilas had daarentegen prima geslapen, maar wel om 6.30u wakker ( moeten het ritme nog een beetje gaan verleggen ;-)) Na een ontbijtje bij Cappuccino met Robert wat boodschappen gedaan en even naar het strand geweest en later nog even in het zwembad gezeten. Ik had 's middags mijn eerste Thaise massage gehad, heerlijk! Eind van de middag een kijkje genomen bij Golden Divers, de duikschool waar Robert werkt. Pat en ik gaan allebei vh weekend een dag mee duiken. Later met Robert naar Sairee gegaan om wat te drinken aan het strand. Nilas heeft er lekker in het strand gespeeld, heerlijk! Daarna nog een super lekkere pizza gegeten bij Porto Bollo en Nilas spaghetti, vond hij erg lekker! Nilas at de eerste dagen niet zo goed, gelukkig wel fruit en wat 'koeka', maar qua brood en avondeten bijna niks, gelukkig heeft hij dat vandaag weer ingehaald.

Nu nog even een wijntje ( wijn is hier erg duur, daarom voor de gelegenheid met Robert een 4L pak gekocht) voor het slapen gaan en dat voor Pat morgen lekker duiken en ik een lekeer dagje met onze jongen :-)

X Pat, El en Nilas

Opa

Super dat het allemaal zo goed gaat. Maar wat moet je als de "koeka" op zijn voor de kleine? Hier beginnen de bladeren nu echt te vallen dus geniet daar maar van de lekkere zon. Alhoewel koud is het hier ook nog miet. Groetjes.

Joris

Top dat het allemaal goed gaat! Geniet ervan!

Eva

Klinkt heerlijk! Genieten!!

griet

een superreis,genieten maar .veel duikplezier met robert let goed op nilas, want iedereen wil hem wel meenemen.jullie zien ongeloofelijk veel. liefs mam

Marcel & José

Hey wereldreizigers,
Super om te lezen hoe jullie het maken zo ver van huis.
Vooral dat kleine mannetje lijkt het goed te doen.
Geniet van jullie reis, zoals wij van de verhalen genieten.
Dikke kus en doe voorzichtig!
Marcel en José

Miranda

Hoi patrick, Elke en Nilas. Fijn dat het allemaal goed gaat! Geniet ervan maar zo te horen zijn jullie dat al aardig aan het doen :))) nog heel veel plezier en igezellig dat we op de hoogte kunnen blijven van jullie vakantie! Groetjes Roland en Miranda

Anne

Fijn om te horen dat alles goed gaat met Nilas! Cliché en voel me oude sok om te zeggen, maar als de kids het naar hun zin hebben...... ????????. Geniet lekker van alles!! X