popmas.reismee.nl

Miami

Hello!

Dit verhaal had ik er dus eigenlijk gisteren op willen zetten, maar het ging niet helemaal goed met de foto’s. Hopelijk gaat dat nu wel lukken, want omdat we nu ook de foto’s van de camera hebben wilde ik er ook nog wat foto’s van eerder opzetten.... Even kijken of dat nog gaat lukken.

Nadat we 1 november vanuit de Keys richting Miami vertrokken, besloten om eerst langs de Everglades (lag op de route) te gaan. Hier hebben we eerst een ritje met de airboat gemaakt, heel gaaf! Hierbij wat aparte vogels gezien en 2 krokodillen! Maar vooral het stuk dat de boot heel hard ging was erg leuk. We wisten niet zo goed wat Brent ervan zou vinden, want het was nogal een herrie en we werden wat nat, maar hij deed het super goed! Daarna nog naar een soort van slangenshow geweest waar we na afloop de slangen vast mochten houden. Al tijdens de show vond Brent het geen probleem om de slangen te aaien, hij stak zijn hand al uit en zei ‘aai, aai’, heel stoer!

‘s Avonds de Sweet tomatoes ontdekt. Een concept waarbij je eerst langs een lange saladebar gaat, betaald (standaard bedrag pp) en daarna soepen, pasta’s, pizza/broodjes enz. en toetjes kan pakken. Ideaal omdat het voor ieder wat wils is (wel zo handig met de kids) met ook wat fatsoenlijks.

2 november zijn we een dagje naar Miami beach (South beach) en ocean drive geweest. Het was vandaag niet zo’n mooi weer en wat regen. Wilden na het strand nog wat gaan drinken op ocean drive, maar toen ze er achter kwamen dat we geen dure cocktail o.i.d. gingen bestellen konden we weer vertrekken. Later nog even langs Wynwood gegaan, een wijk met heel veel mooie muren (streetart).

Vrijdag nog een strand dagje gedaan, vandaag heel mooi weer! Eerst zijn we naar Crandon park geweest. Dit was een fijn, rustig stuk strand. Hier even leuk gespeeld en geklets met een gezin uit Stockholm. Nilas was zelf op de kinderen afgestapt! Pat nog even een stukje hardgelopen over het strand. Later doorgereden naar Bill Baggs Cape Florida State Park (zuidelijkste puntje voor de kust van Miami), waar we tijdens de lunch verrast werden door wasberen. Hier wilde we graag de vuurtoren zien en beklimmen. Gezien hebben we, erin geweest helaas niet, dat bleek maar op 2 momenten van de dag mogelijk... Toch nog lekker gespeeld en gezwommen en daarna een pasta gegeten in het Lighthouse Café.

Vandaag (4 nov) een rustig dagje bij het hotel, zodat Brent ook weer even een goed middagdutje kon doen. Rondje gelopen door de buurt, weer eens een lekkere (groene) smoothie gehad en mama even op de crosstrainer geweest. Toch fijn om even iets te doen, de zwembaden zijn tot nu toe een beetje te klein om wat te trainen en de zee vind ik het toch niet helemaal om een stuk te gaan zwemmen.

Nilas praat steeds makkelijker tegen mensen wat woordjes Engels, mooi om dat te zien! Hij neemt steeds meer initiatief en wil uiteraard (want dat was alweer zo) alles weten en ervaren :-))

Brent geniet vooral van alle aandacht van papa, die verliest hij niet uit het oog, gaat het liefst nog mee naar de w.c.

Morgen gaan we richting de Westkust, Cape Coral. Hier hebben we 4 nachten onze eigen villa, ook wel even lekker:-)

We zijn ook alweer op de helft van onze reis... dan gaat het snel... maar daar denken we nog niet aan!

Groetjes van ons!

Ingrid

Wat klinkt het toch goed!! Leuke verhalen! Het is jullie gegund! Geniet ervan!