popmas.reismee.nl

Koh Tao

Hi there,

Zitten inmiddels alweer bijna een week op Koh Tao! Pat en ik hadden afgelopen weekend lekker gedoken. Omdat het nu 2,5 jaar geleden was sinds onze laatste duik moesten we eerst een refresh duik doen, dat betekent wat vragen beantwoorden en onder water een aantal oefeningen doen. Helaas is het zicht nu niet zo geweldig vanwege het regenseizoen, maar toch wat leuke dingen gezien, zoals stingrays, balloonfish, barracuda's en garnaaltjes. En ik (Elke) had ook een wrakduik gedaan. Vanaf die dag (zondag) ook wat meer regen, kregen een flinke regenbui toen we naar de boot liepen, later ook nog een keer op de boot. Na de eerste duik moest ik een tijdje wachten op de boot, omdat Robert nog een andere duik had met iemand die voor het eerst ging duiken. Om die tijd te overbruggen en niet zeeziek te worden ben ik met een andere vrouw naar een strandje gezwommen, paar honderd meter van de boot, lekker bezig dus!

Een beetje minder is het grote aantal muggenbulten bij mij :-( ondanks de Deet, dus de werking daarvan vind ik toch wel twijfelachtig. Gelukkig heeft Pat er minder last van en Nilas vrijwel helemaal niet dus zijn spray lijkt beter te werken.

Van de week ook weer een ontbijtje gedaan bij Cappuccino, Nilas vindt hier de Appetjap (appelsap) zo lekker, maken ze vers en omdat hij niet de beste drinker is heeft hij ook meteen wat vocht binnen. Eten gaat gelukkig wel iets beter, maar vooral 's avonds eet hij niks of bijna niks. Zelfs de pannenkoek hoefde hij niet vd week, zag er waarschijnlijk anders uit ofzo....Gelukkig wel veel vers fruit.

Gisteren weer lekker met zijn drieën en besloten de ochtend aan het strand door te brengen. Nilas begint al goed te wennen aan het strand en de zee dus dat komt goed! Met papa zandkasteel bouwen en met mama lekker de zee in.

Pat heeft zich daarna ook even laten masseren, kwam er alleen wat minder vrolijk van terug, was wel erg hard! Tja, ze kunnen er hier wel wat van...

Voordat we eind van de middag weer richting strand gingen voor een drankje en daarna een hapje eten, even een digitaal kraambezoek gedaan bij Rik (zoontje van vrienden), dat was wel even fijn! Want moeten nog zolang wachten voordat we hem kunnen zien.

's Avonds nog maar een nieuw pak wijn aangebroken met Robert en Jay, Pat blijft bij het Tiger beer en later schoof ook onze (Duitse) buurman nog even aan met vers fruit, mmmm.

Vandaag na het ontbijt weer richting strand vertrokken, waar we zo'n 2 uur lang in het water verbleven. Nilas had de smaak te pakken en bleef maar heen en weer sjouwen, van Pat naar mij, om ons heen, bakje vol, bakje leeg ( lang leven de IKEA bakjes), hij vond het zo leuk (en wij dus ook). Daarna nog lekker in het zand gespeeld en voor de lunch richting questhouse. Dus wij dachten, die zal nu wel lekker slapen.... maar dat viel tegen na ruim een uur (wel flinke regenbui met onweer) was hij alweer wakker. Hij werd wakker en het eerste wat hij zei; djemmen (zwemmen), dus toen maar in het zwembad want de zon begon weer te schijnen! Nilas is de laatste dagen wat vervelender, boos/huilen dus hij is denk ik weer aan verandering toe :-) De eerste dagen hier huilde hij eigenlijk niet en was alles prima, waarschijnlijk omdat dan alles nog nieuw is. Maar je merkt gewoon dat hij na een paar dagen precies weet hoe alles werkt en als hij dan zijn zin niet krijgt....

Papa en mama doen ook wel af en toe een middagdutje mee, aangezien het hier, net als in NL, toch ook weer ieder ochtend 6u is... Dus dat ritme verleggen valt nog niet mee! Nu is het wel zo dat hier rond 4u de hanen gaan kraaien en om 6u er zo'n 1000 vogels tegelijk fluiten, wat echt heel veel lawaai maakt, dus er is nog hoop...

Vanavond onze laatste avond Koh Tao, daarom lekker uiteten geweest bij Lung Pae, samen met Robert en Jay. Erg leuke locatie met mooi uitzicht. En dan morgen richting Koh Samui! Robert komt, als het goed is, donderdag ook nog een nachtje!

Erg leuk al jullie reacties te lezen! En even ter info, we hebben van Griet al extra foto's gekregen dus niet nodig om die nog meer cadeau te doen ;-)

Liefs van ons!

Ilse

Geboren backpacker die Nilas! Snel alles gezien en klaar om verder te gaan ????

En heerlijk die massages! Oh zou daar nu echt wel zin in hebben!

Groetjes!

Jesper

Leuk verhaal weer!:) En heel veel succes met de volgende route;). Kus aan Nilas:)

Gooke

Superleuk om jullie avonturen te lezen!!

griet

leuke berichten en veel plezier op het volgende eiland .nilas is een echte wereldreiziger in de dop. dikke kus ook voor nilas

Marcel & José

Hoi, hoi,
Wat een heerlijk verhaal weer en gave foto's.
Geniet van alles om jullie heen, maar vooral van elkaar.
Liefs uit de P.G. straat

Joris en Anke

Wederom een verhaal om jaloers op te worden! Als jullie zo doorgaan, nemen wij spontaan vakantie (kon dat maar, hihi) en komen wij ook die kant in!
Vandaag is er in Eersel ook het een en ander veranderd. Jesper woont nu officieel in de Nieuwstraat en wij hebben nog maar een woning te onderhouden! Geniet ze nog!

Liefs
Ons

José

Fijn om weer een verhaal te kunnen lezen, met wederom mooie kiekjes. Op naar de volgende bestemming!! Geniet zoveel je kan. x

Marianne v Moll

Nou dat is me dan het tochtje wel geweest, hopelijk ben je het snel vergeten, en kun je weer genieten van de volgende plaats. Nilas gelukkig weer beter.
Geniet nog van jullie vakantie.
gr uit Hapert

griet

dat was even pech onderweg, hopelijk zijn jullie weer opgeknapt en kunnen jullie genieten op dit eiland .leuke foto's van onze kleine charmeur. liefs griet ,dikke kus voor nilas.

Marcel en José

Hoi luitjes,
Wederom een mooi verhaal behalve de "kots scènes".
Terwijl ik het lees krijg ik een onbestemd gevoel in mijn maagstreek, jakkie! Stelletje stinkerds :)

Have fun en geniet!