popmas.reismee.nl

Krabi

Hallo!

Had eigenlijk al iets eerder wat willen laten weten, maar de Wifi is nogal eens beperkt. In eerste instantie leek het erop dat het hier ook weer niet veel zou zijn, maar denk dat ze een keer de router gereset hebben, want nu een goede verbinding! Hopelijk een beetje snel, kan ik er ook nog wat foto's opzetten... Maar eerst een update!

Zondag was onze laatste dag op Koh Samui. Tussen de buien door toch nog wat op het strand kunnen spelen en onze nieuwe camera uitgeprobeerd.

's Avonds was er live muziek in de beachbar, wat al om 19u begon, dus dat konden we mooi even mee pikken. Het bandje zat vanwege de hevige regenval achter de bar, hihi. Wij zaten eerste rang en dat vond Nilas wel interssant en wij even lekker genoten met een cocktail!

Volgende ochtend werden we om 7u opgehaald voor ons vertrek naar Krabi, Ao Nang. De boot zou om 8.30u vertrekken maar was ruim een half uur te laat, gelukkig rustig water dus deze keer alles binnen kunnen houden ;-) Uiteindelijk kwamen we rond 14u (1,5 uur varen en 3 uur met de bus) aan bij ons hotel. Erg fijn hotel, met super grote kamer en fijn zwembad. Dit keer ook met kinderbadje en ondiep watertje, dus Nilas sjouwt hier lekker rond. Zijn grootste hobby is stenen van de ene naar de andere kant overbrengen. Ook de trap blijft favoriet, de week voor vertrek wilde hij ineens niets liever dan de trap op, hier zet zich deze liefde voort.

Hier ook een lekker dagje (ochtend) naar het strand (Ao Nang beach) geweest. Moet zeggen dat we er iets meer van verwacht hadden (qua mooiheid), maar kan er ook mee te maken hebben dat we wat dat betreft al een beetje verwend zijn ;-) Wij hadden gedacht hier toch wel wat helderder (snorkel)water tegen te komen, maar tot nu toe nog niet echt het geval.

Afgelopen woensdag zijn we op excursie geweest en wel de James Bond Tour! Dit was een dagje naar Phangna bay, ten Noord-Westen van Krabi. We zijn hier eerst naar de plek geweest waar de film 'The man with the golden gun' is opgenomen. Leuk plekje om te zien, maar vanzelfsprekend te toeristisch. Daarna een korte kanotocht en een lunch op het drijvende dorp. 's Middags nog langs de monkey tempel, dit was voor Nilas wel leuk die zijn ogen uitkeek naar al die aapjes. Als laatste zouden we nog naar een waterval, maar aan gezien het flink regende en onweerde is er dat niet meer van gekomen. De terugweg was daardoor ook wat langer en af en toe wel spannend, omdat er een flinke laag water op het wegdek stond. Een pittig dagje maar wel leuk dat we dit gewoon gedaan hebben!

Onze laatste dag in Krabi hebben we ervoor gekozen om naar Krabi Railay te gaan. Dit zou een erg mooi plekje moeten zijn en omdat het maar 10 min varen is vanaf de pier hier, leek ons dat wel de moeite waard. En dat was het ook! Een mooi strandje, tussen de rotsen, waar we even fijn gezwommen en gespeeld hebben. Nilas was nog een beetje moe en pakte even zijn moment op de boot om in slaap te vallen... heerlijk! Omdat hij na aankomst gewoon doorsliep is Pat maar gewoon even gaan liggen met Nilas op zijn rug, why not (zie foto)!

's Avonds weer eens Thais gegeten op zijn Thais, aan de straat. Ook Nilas begint in te burgeren en smulde van de Thaise kippensoep!

Gelukkig is het nog steeds meestal in de ochtenden wel oké weer, maar 's middags vaak wat wisselvalliger. Zeker eind van de middag gaat het er vaak flink uit en sta je op straat tot je enkels in het water!

Vandaag gearriveerd in Koh Lanta! Wilde eigenlijk nog naar Koh Phi Phi, maar besloten die over te slaan, misschien dat we er vanuit hier nog een dagje heengaan....

Nog wel een grappig, nieuw woordje van Nilas; 'eng' Pat en ik hadden vd week een film op staan waarin geschoten werd, toen Nilas zei 'eng'. Dus voordat we nachtmerries krijgen, maar afgezet ;-)

Tot snel! xxx

Jesper

Weer een leuk verhaal!! Helpt mij ook weer de vrijdagmiddag door op het werk;). Veel plezier in Koh Lanta en de zandkastelen bouwen met Nilas;)

Jaap

James Bond ????

Jaap

Duimpje omhoog pakt ie niet haha. Eng...

marianne v moll

Weer een heel leuk verhaal, fijn dat Nilas het goed maakt. Jammer dat het weer niet zo mee zit. Het is toch niet het regenseizoen nu? Maar de temperatuur is in elk geval beter als hier, komende dagen vorst hier in de nacht. Geniet nog van de vakantie, kijk al weer uit naar het volgende verhaal, ons Ted was helemaal weg van Thailand. groetjes uit Hapert.

Anke

Wat krijg jij jullie avonturen toch weer goed verwoord! Wederom om verhaal om van te smullen. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal! Liefs vanuit Eersel!

Eva

Oh, het eten is daar zooo lekker! Geniet ervan!! Liefs Eva

griet

wat een ongelooflijke fijne reis,fijn dat jullie zo genieten.de nieuwe camera maakt mooie foto's,veel plezier nog,familie en vrienden reizen en genieten gewoon mee.liefs mam ,dikke knuffel voor onze fotogenieke nilas

Marcel en José

Wat een heerlijk verhaal weer Popmaatjes!
-XXX-